En ny dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation) börjar gälla inom EU från och med den 25 maj 2018 och i Sverige ersätter den nuvarande Personuppgiftslagen, PuL.  För dig som medlem i Kristianstads karateklubb innebär GDPR rättighet att få information om vilka personuppgifter föreningen hanterar och varför. Föreningen har därför tagit fram följande Allmänna villkor:

Allmänna villkor för Kristianstads karateklubb

• För att Kristianstads karateklubb ska kunna bedriva sin verksamhet hanteras personuppgifter för olika ändamål kopplade till verksamheten.
  • De personuppgifter som föreningen använder för alla aktiva medlemmar är namn, adress, email, telenr, personnr och eventuella allergier samt för medlemmar under 18 år även namn, telenr och email för målsmän.
  • Personuppgifterna hanteras av föreningen under medlemstiden och kommer inte att överföras till tredje part. Efter avslutat medlemskap raderas personuppgifterna.
  • Personuppgifterna är registrerade i systemet SportAdmin för att hantera ett medlemsregister. Medlemsregistret används för att administrera löpande föreningsaktiviteter, kommunicera med medlemmarna (kallelser till aktiviteter, information till målsmän m.m.) samt hantera medlemsrelaterade ekonomiska transaktioner (medlemsavgifter och tävlingsavgifter m.m.).
  • Föreningen hanterar även personuppgifter i samband med ansökan om statligt och kommunalt stöd samt till anmälan för tävlingar.
  • Bilder på aktiva medlemmar kan publiceras på föreningens hemsida och dess sociala medier. Bilder används för att ge inspiration samt för att marknadsföra karate som sport.